Обустройство участка и дома - Domprio.ru. История России: вопросы и ответы.


Модели автомобилей




Ряд крупных автопроизводителей с сегодняшнего дня повышают цены на автомобили в России. В частности, французский автоконцерн Renault с 1 января 2016 года поднимает постоянные цены на весь модельный ряд в России на 5%. Как ранее заявили РБК в компании, начальная стоимость кроссовера Duster вырастет до 629 тыс. руб. Новый Logan подорожает до 440 тыс. руб. Цена хэтчбека Sandero вырастет до 419 тыс. руб. Кроме того, с нового года отменяются все скидки и программы стимулирования спроса.

RUSSIAN CARS

С сегодняшнего дня поднимутся розничные цены и на внедорожники семейства Chevrolet NIVA всех комплектаций. Так, стоимость Chevrolet NIVA L после повышения цен составит 555 тыс. руб., Chevrolet NIVA LC — 589 тыс. руб., Chevrolet NIVA LE — 619 тыс. руб., Chevrolet NIVA LE+ — 662 тыс. руб., Chevrolet NIVA GLS — 630 тыс. руб., Chevrolet NIVA GLC — 658 тыс. руб., предупреждали ранее в компании "GM-АвтоВАЗ".

В начале декабря стало известно, что с 1 января 2016 года стоимость УАЗа вырастет в среднем на 2-3%.

По некоторым данным, об удорожании модельного ряда объявила и Volvo Сar Russia. Повышаются цены на легковые автомобили и внедорожники, которые будут выпущены после 1 января 2016 года. Стоимость некоторых моделей линейки S60 увеличится на 65 тыс. руб., рекомендованная цена новой модели автопроизводителя — внедорожника XС — с этого года подскочит на 220 тыс. руб.

Кроме того, в декабре газета "Коммерсант" указывала, что "АвтоВАЗ" в январе 2016 года может поднять на 3% цены на весь модельный ряд, за исключением новой Lada Vesta. По словам одного из дилеров, такая возможность обсуждалась в декабре.

Источники "Ъ" также ожидали роста цен в ближайшее время на Skoda на 3% и на Hyundai в пределах 5%.


Car-classification. Классификация автомобилей по типу кузова, размеру

Car classification is subjective since many vehicles fall into multiple categories or do not fit well into any. Not all car types are common in all countries and names for the same vehicle can differ by region. Furthermore, some descriptions may be interpreted differently in different places.  

Модели автомобилей

1. Автоваз - Lada 2. Chevrolet Niva 3. Gaz auto 4. Hyundai auto 5. KIA auto 6. Kamaz 7. Renault auto 8. Toyota auto 9. China auto 10. Volkswagen auto и All auto (Все авто).

Современные легковые автомобили принято классифицировать по двум основным «признакам»: размер и тип кузова.

Таблица размерной классификации автомобилей.

A-класс

«Особо малый класс» автомобилей – включает в себя малогабаритные автомобили («микролитражки», «сити-кары»), предназначенные для эксплуатации в городских условиях. Длина таких автомобилей, как правило, не превышает 3,8 м, ширина не более – 1,6 м.

B-класс

«Малый класс» автомобилей весьма популярен в Европе по причине оптимального сочетания «манёвренности в городском потоке» и вместимости. Габариты автомобилей «класса В»: длина – 3,8 ~ 4,4 м, ширина 1,5 ~ 1,7 м.

C-класс

«Малый средний класс» автомобилей (он же – «гольф-класс», происхождение этого «литературного названия» просто – дело в том, что типичный представитель «класса C» это VW Golf, который уже несколько десятилетий является законодателем мод в этом классе). Длина автомобилей «C-класса» – 4,2 ~ 4,6 м, ширина – 1,6 ~ 1,75 м.

D-класс

«Средний класс» автомобилей – это авто для тех, кто часто совершает долгие поездки и нуждается в дополнительном комфорте. В «класс D» входят автомобили длиной 4,6 ~ 4,8 м и шириной 1,7 ~ 1,8 м.

E-класс

«Высший средний класс» автомобилей это что-то вроде «переходной ступени» между автомобилями «среднего класса» и «представительскими авто». По причине того, что эти автомобили обладают высоким уровнем комфорта и оснащения, их так же называют «бизнес-класс». Длина автомобилей «E-класса», как правило, укладывается в рамки 4,8 ~ 5,0 м, а ширина более 1,8 м.

F-класс

«Представительский класс» это «флагманы» модельного ряда автопроизводителей, которые сочетают в себе максимальные: комфорт, мощность и оснащение (их еще называют «автомобили для пассажиров»). Длина таких автомобилей, как правило, более 5,0 метров, а ширина – свыше 1,8 м.

Так же все автомобили, независимо от «класса», принято разделять на «бюджетные», «премиальные» и, весьма «размытый» сегмент, «среднего ценового диапазона» (объяснять по какому принципу происходит «сегментирование» нет необходимости, это ясно из названия сегмента).




Автомобили по типу кузовного исполнения (категории).


Кроссоверы («CUV», «SUV») – автомобили повышенной проходимости (можно сказать, что это современный компромисс между «внедорожником» и «обычным автомобилем»). Условно делятся на: субкомпактные, компактные, среднеразмерные и полноразмерные.

Внедорожники – это автомобили созданные для езды по бездорожью («классический внедорожник» – это «рама, полный привод с возможностью блокировки дифференциалов и клиренс >250 мм»). Сегодня граница между «внедорожник» и «кроссовер» весьма размыта – одна и та же модель может быть либо внедорожником, либо кроссовером – в зависимости от уровня оснащения.

Пикапы – грузопассажирские автомобили с минимальными грузовыми возможностями и комфортом легкового автомобиля. Пикапы, зачастую, создаются на одной платформе с полноразмерными внедорожниками (поэтому они «по совместительству» внедорожники, но встречаются и моноприводные модели).

Минивэны – семейные автомобили повышенной вместимости (как в плане пассажиров, так и в плане багажа – т.е. и с особыми возможностями трансформации салонного пространства). Отдельно стоит упомянуть компактвэны – это автомобили для тех кому «обычного минивэна» слишком много.

Седаны – это, как правило, четырёхдверные модели автомобилей (но встречаются и «двухдверные седаны»), где багажное отделение структурно отделено от пассажирского салона.

Хэтчбеки – это, можно сказать, «компромисс» между седаном и универсалом. Хэтчбек, как правило, короче седана (той же модели), но имеет большие возможности багажного отделения (благодаря большему проёму «двери» багажного отсека и возможности «преобразовать» часть пассажирского пространства в место для багажа. Существует так же похожий тип кузова – лифтбэки (отличие от хэтчбеков в том, что длина аналогична седану, очертания профиля напоминают седан, но доступ в багажное отделение обеспечивает «пятая дверь» как у хэтчбека).

Универсалы – грузопассажирские варианты исполнения легковых автомобилей (крыша универсала максимально продлена до заднего габарита, а «пятая дверь» предоставляет максимальный проём для доступа в багажный отсек, максимальная вместимость универсала достигается благодаря возможности трансформации пассажирской части салона).

Купе – по определению это автомобили с «укороченной» базой, двумя дверьми, двумя «полноценными» местами в первом ряду и необязательным вторым рядом сидений «2+2» (но если таковые присутствуют, то их пространство и комфортность весьма ограничены). Сегодня термин «купе» применительно к автомобилю чаще используется в маркетинговых целях и/или чтобы подчеркнуть спортивную направленность автомобиля.

Кабриолеты и родстеры – это, соответственно, четырёх- и двухдверные автомобили с усиленным кузовом и складываемым мягким или жестким верхом.

Спортивные автомобили хочется выделить отдельно – это, независимо от типа кузовного исполнения, специальные модификации «обычных автомобилей», где основной акцент делается на достижение лучших/максимальных динамических качеств и управляемости. Отдельный сегмент в широком классе спортивных авто – «суперкары» (это не модификации «обычных авто», а самостоятельные модели, с исключительной мощностью двигателей (динамикой, максимальной скоростью), эксклюзивным оснащением и, соответственно, ценой.

Main article: Microcar

Straddling the boundary between car and motorbike, these vehicles have engines under 1.0 litre, typically seat only two passengers, and are sometimes unorthodox in construction. Some microcars are three-wheelers, while the majority have four wheels. Microcars were popular in post-war Europe, where their appearance led them to be called "Bubble cars". A descendant of the microcar is the modern Smart Fortwo.

Examples of microcars:

  • Isetta
  • Messerschmitt microcar
  • Subaru 360

Main article: Hatchback

Main article: City car

A city car is a small automobile intended for use in urban areas. Unlike microcars, a city car's greater speed, capacity and (in perception at least) occupant protection are safer in mixed traffic environments and weather conditions. While city cars can reach highway speeds, that is not their intended use. In Japan, city cars are called kei cars. Kei cars have to meet strict size and engine requirements: engines have a maximum displacement of 660 cm³ and the car's length must be under 3400 mm.

Examples of kei cars:

  • Daihatsu Mira (Cuore or Charade in some export markets)
  • Honda Beat
  • Suzuki Alto

Examples of city cars:

  • Fiat Cinquecento
  • Ford Ka
  • Tata Nano

Main article: Supermini car

This class is known as supermini in Europe, subcompact in North America. Superminis have three, four or five doors and are designed to seat four passengers comfortably. Current supermini hatchbacks are approximately 3900 mm long, while saloons and estate cars are around 4200 mm long.

In Europe, the first superminis were the Fiat 500 of 1957 and the Austin Mini of 1959. Today, superminis are some of the best selling vehicles in Europe.

In Australia, the motoring press tends to distinguish between a light car such as the Daihatsu Charade or early models of the Holden Barina, and slightly larger models such as the Ford Fiesta which is considered to be a small car. As the general size of vehicles in this class has gradually increased, the category of light car has almost disappeared.

Examples of superminis / subcompact cars:

  • Ford Fiesta
  • Fiat Punto
  • Volkswagen Polo

This category is equivalent to the EuroNCAP class "Superminis".

Main article: Small family car

Small family/compact cars refer to the longest hatchbacks and saloons and estate cars with similar size. They are approximately 4250 mm long in case of hatchbacks and 4500 mm in the case of saloons and estate cars. Compact cars have room for five adults and usually have engines between 1.4 and 2.2 liters. These are the most popular vehicles in most developed countries.

Examples of hatchback small family cars/compact cars:

  • Ford Focus
  • Toyota Corolla
  • Mitsubishi Lancer


This category is equivalent to the EuroNCAP class "Small Family Cars". In Australia, this class is generally referred to as being small-medium sized cars.

Main article: Large family car

Large family/mid-size cars have room for five adults and a large trunk (boot). Engines are more powerful than small family/compact cars and six-cylinder engines are more common than in smaller cars. Car sizes vary from region to region; in Europe, large family cars are rarely over 4700 mm long, while in North America, Middle East and Australasia they may be well over 4800 mm.

Examples of large family cars/mid-size cars:

  • Ford Mondeo
  • Citroen C5
  • Toyota Camry

This category is equivalent to the EuroNCAP class "Large Family Cars". These are known in Australia as Medium sized cars.

Main article: Full-size car

This term is used most in North America, Middle East and Australia where it refers to the largest sedans on the market. Full-size cars may be well over 4900 mm long and are the roomiest vehicles.

Examples of full-size cars:

  • Chrysler 300/Dodge Charger
  • Ford Crown Victoria
  • Toyota Avalon

Main article: Compact executive car

These are luxurious equivalents to large family cars and compact cars. Powerful six- and eight-cylinder engines are common, but rear seat room and boot space are more reduced than in "non-luxury" models since the extra room is needed to accommodate the larger engine.

Examples of compact executive cars / entry-level luxury cars:

  • BMW 3 Series
  • Lexus IS
  • Lincoln MKZ

This category is equivalent to the EuroNCAP class "Large Family Cars".

Main article: Executive car

An executive car or mid-luxury car is larger than a large family car/mid-size car and a compact executive car/entry-level luxury car. They are usually very roomy, powerful and luxurious, making them more expensive than "standard" saloons.

Examples of executive cars/mid-luxury cars:

  • Audi A6
  • Jaguar XF
  • Mercedes-Benz E-Class

This category is equivalent to the EuroNCAP class "Executive Cars".

See also: Luxury vehicle


A full-size car is typically a four-door saloon. These are the most powerful saloons, with eight and twelve-cylinder engines and have more equipment than smaller models.

Examples of full-size cars:

  • BMW 7 Series
  • Lexus LS
  • Mercedes-Benz S-Class

This category is equivalent to the EuroNCAP class "Executive Cars".

Main article: Hot hatch

A hot hatch or sport compact is a high-performance small car, usually a hatchback, based on standard superminis or small family cars with improved performance, handling and styling. Hot hatches are very popular in Europe, and originated from the original Volkswagen Golf GTI. In North America, sport compacts are usually sold as saloons or coupés rather than hatchbacks.

Examples of sport compacts:

  • Dodge SRT-4
  • Nissan Sentra V-spec
  • Mitsubishi Lancer Evolution

Examples of hot hatches:

  • Citroen Saxo VTR
  • Honda Civic Type R
  • Volkswagen Golf GTI

Main article: Sports saloon

These are high performance versions of saloons. Sometimes originally homologated for production based motorsports (touring cars) and like regular saloons, seats four or five people.

Examples of sports saloons/sedans:

  • BMW M5
  • Dodge Charger SRT-8
  • Ford Mondeo ST200

Main article: Sports car

This small lightweight class combines performance and handling. Often inspired by racing vehicles, this class ranges from sporty vehicles such as the Mazda Miata/MX-5 to derivatives of true racing thoroughbreds such as the Lotus Elise.

Examples of sports cars:

  • Chevrolet Corvette
  • MG T-type
  • Porsche 911

Main article: Grand tourer

Larger, more powerful and heavier than sports cars, these vehicles typically have a FR layout and seating for four passengers (2+2). These are more expensive than sports cars but not as expensive as supercars. Some grand tourers are hand-built.

Examples of grand tourers:

  • Aston Martin DB9
  • Lexus SC300/400
  • Ferrari 612 Scaglietti
  • Maserati GranTurismo

Main article: Supercar

Supercars are ultra-high performance cars, typically very expensive, luxurious and exceptionally fast. Supercars typically contain cutting-edge technology and are usually assembled by hand. They may also be halo cars, for either their own marque, or a related marque within a larger automotive group.

Examples of supercars:

  • Bugatti Veyron
  • Lamborghini Murcielago
  • Porsche Carrera GT

Main article: Muscle car

The muscle car term refers to a variety of high-performance vehicles, mainly affordable 2-door rear wheel drive mid-size cars with powerful V8 engines, that were most often made in the United States.[4][5] Although opinions vary, it is generally accepted that classic muscle cars were produced in the late 1960s and early 1970s.[6][7][8][9] Muscle cars were also produced in Australia and other nations.

Examples of American muscle cars from the 1960s and 1970s:

  • Ford Torino
  • Plymouth Road Runner
  • Pontiac GTO

Examples of Australian muscle cars:

  • Ford Falcon
  • Holden Monaro
  • Valiant Charger

Main article: Pony car

The pony car is a class of automobile launched and inspired by the Ford Mustang in 1964. It describes an affordable, compact, highly styled car with a sporty or performance-oriented image.

Examples of American pony cars (and some automotive journalists state that "Pony Cars are an expressly American creation"):

  • AMC Javelin
  • Chevrolet Camaro
  • Dodge Challenger

Main article: Convertible

A car that features a flexibly operating roof for open or enclosed mode driving. Also known as a cabriolet or roadster.

Examples of convertibles:

  • Honda S2000
  • Volkswagen Eos
  • Volvo C70

Off-road vehicles, or "off-roaders" are sometimes referred to as "four wheel drives", "four by fours", or 4x4s — this sometimes happens colloquially in cases where certain models or even an entire range does not possess four-wheel drive.

Main article: Sport utility vehicle

Sport utility vehicles are off-road vehicles with four-wheel drive and true off-road capability. They most often feature high ground clearance and an upright, boxy body design.

Examples of SUVs:

  • Audi Q7
  • Land Rover Discovery
  • Jeep Grand Cherokee

This category is equivalent to the EuroNCAP class "Large Off-Roaders".

Main article: Crossover (automobile)

Crossover SUVs are derived from an automobile platform using a monocoque construction with light off-road capability and lower ground clearance than SUVs. They may be styled similar to conventional "off-roaders", or may be look similar to an estate car or station wagon.

Examples of crossover SUVs:

  • Audi A6 allroad
  • Chevrolet Equinox
  • Toyota RAV4

This category is equivalent to the EuroNCAP class "Small Off-Roaders".

Main article: Minivan

Also known as "people carriers", this class of cars resembles tall estate cars. Larger MPVs may have seating for up to eight passengers. (Beyond that size, similar vehicles tend to be derived from vans (see below) and in Europe are called minibuses.)

Being taller than a family car improves visibility for the driver (while reducing visibility for other road users) and may help access for the elderly or disabled. They also offer more seats and increased load capacity than hatchbacks or estate cars.

Examples of mini MPVs:

  • Daihatsu Grand Move
  • Nissan Note
  • Vauxhall Meriva

Examples of compact MPVs:

  • Chrysler PT Cruiser
  • Fiat Multipla
  • Ford C-MAX

Both categories are equivalent to the EuroNCAP class "Small MPVs".


Examples of large MPVs / minivans:

  • Chrysler Voyager
  • Ford Galaxy
  • Toyota Sienna

This category is equivalent to the EuroNCAP class "MPVs".

Main article: Van

In some countries, the term "van" can refer to a small panel van based on a passenger car design (often the estate model / station wagon); it also refers to light trucks, which themselves are sometimes based on SUVs or MPVs. (But note that those retaining seats and windows, while being larger and more utilitarian than MPVs, may be called "minibuses".) The term is also used in the term "camper van" (or just "camper") — equivalent to a North American recreational vehicle (RV).

In the United States, the term "van" refers to vehicles that, like European minibuses, are even larger than large MPVs and are rarely seen being driven for domestic purposes — except for "conversion vans". These possess extremely large interior space and are often more intended for hauling cargo than people. Most vans use body-on-frame construction and are thus suitable for extensive modification and coachwork, known as conversion. Conversion vans are often quite luxurious, boasting comfortable seats, soft rides, built-in support for electronics such as television sets, and other amenities. The more elaborate conversion vans straddle the line between cars and recreational vehicles.

Examples of North American "vans":

  • Dodge Ram Van
  • Ford E-Series
  • GMC Savana

Examples of European "vans":

  • Ford Transit
  • Volkswagen Transporter
  • Mercedes-Benz Sprinter

A different classification system is used for purposes of differentiating vehicles in most car shows. While there is little doubt about the definition of classes that are self-described such as "Mustang" or "Firebird", there is often confusion about the definition of classes that are not as readily understood. The following classes are often used in car shows across America - the definitions are determined either by state regulations, the National Street Rod Association, or have been gathered from other reliable sources:

  • Street Rod —A motor vehicle, or a reproduction thereof, with a model year of 1948 or older which has been materially altered or modified by the removal, addition or substitution of essential parts and with a gross weight or registered gross weight of not more than 9,000 pounds.
  • Classic car —A motor vehicle, but not a reproduction thereof, at least 30 years old, not materially altered or modified by the removal, addition or substitution of essential parts except that such parts represent the original
  • Hot Rod - Any car rebuilt or modified for higher speed, faster acceleration, or a sportier look. Many automobiles may be called hot rods, including some used in drag racing. They may be composed of used or newly fabricated parts. Can be a kit car.
  • Custom car - a factory-built vehicle that has been modified in either to improve its performance, often by altering or replacing the engine and transmission, or it may be a personal design by the builder, making the car look unique and unlike any car that might have been factory built. Though distinct from hot rods there is debate among customizers and rodders as to where the line should be drawn. A Custom Car cannot be a kit car, as a kit car is not a factory-built vehicle that has been modified from the original configuration.
  • Antique car — A motor vehicle, but not a reproduction thereof, at least 25 years old, which has been maintained in or restored to a condition which is substantially in conformity with manufacturer specifications and appearance.
  • Special Interest - a vehicle uniquely distinguishable from the usual, or designed for a particular purpose (i.e. fire truck, MASH jeep, tank, surf wagon, bus, race cars etc.) which would pique the interest of the public at large because of its uniqueness or specialty function.
  • Kit car - any vehicle that is created primarily from kit or prefabricated parts, and is a reproduction or replica. An original factory-built vehicle that utilizes prefabricated fiberglass body units to replace worn or damaged original parts is not a kit car.
  • Brass Era car - beginning with the first horseless carriages, named for the brass fittings used for such things as lights and radiators. Starting with the first commercial automobiles of the 1890s to about 1918-19. Includes most Edwardian cars
  • Veteran car - any motor vehicle built prior to 1905
  • Edwardian car - any vehicle built from 1905 - 1918. Includes all brass era cars
  • Vintage car - commonly defined as a car built between 1919 and 1930. The Classic Car Club of America prefers 1925 since it is the pre-classic car period.
  • Pre-war car - beginning with the Great Depression in 1930 and ending after WWII, usually placed at 1948



Каталог-Молдова - Ranker, Statistics
Работает на Amiro CMS - Free